Sieć i sojusze
Partnerstwo strategiczne
Nasza strategia partnerska to trzy najważniejsze elementy. Po pierwsze, udział linii KLM w transatlantyckiej spółce joint venture z liniami Air France i Delta Air Lines. Po drugie, nasze spółki joint venture z liniami Kenya Airways, Ukraine International Airlines, China Southern Airlines, Xiamen Airlines oraz China Eastern Airlines, a po trzecie, szeroki zakres partnerstw typu „codeshare” (opartych na współdzieleniu biletów) na wszystkich kontynentach, które umożliwiają nam poszerzenie naszej obecności na całym świecie.
Bardzo istotne jest również nasze strategiczne partnerstwo z liniami GOL w Brazylii, ponieważ daje nam ono możliwość pozostania pierwszym wyborem dla każdego segmentu klientów podróżujących między Ameryką Południową a Europą.
Kluczem do strategii, którą obraliśmy na rynku chińskim jest partnerstwo z liniami China Southern Airlines i ich spółką zależną Xiamen Airlines. Mamy spółki joint venture na 6 trasach i obsługujemy loty do około 40 destynacji typu „codeshare” (nieobsługiwanych bezpośrednio przez KLM) w Chinach, wspierając działania KLM w Chinach, w tym w Hong Kongu i na Tajwanie. Wraz z China Southern Airlines i Xiamen Airlines, Amsterdam pozostaje wiodącym lotniskiem wylotowym w Europie, obsługującym loty do Chin i z Chin do Europy. Lotnisko w Amsterdamie oferuje bezpośrednie loty do 8 destynacji w Chinach. KLM i partnerzy firmy mają w swojej ofercie 67 lotów tygodniowo do Chin.
Miasta docelowe, do których lata KLM
Dzięki rozbudowanej sieci połączeń obsługiwanych przez szeroką gamę linii lotniczych, lotnisko Amsterdam Schiphol oferuje pasażerom dostęp do prawie każdego ważnego miejsca na świecie.
KLM regularnie wprowadza loty do nowych miast docelowych. Rozszerzając swoją sieć połączeń, KLM uważnie obserwuje kierunek w jakim zmierza biznes i sektor turystyczny w poszczególnych krajach i regionach, które oferują możliwości opłacalnego wzrostu. Obecnie KLM obsługuje połączenia do 162 miejsc na świecie, z czego 70 to połączenia międzykontynentalne, a 92 – europejskie.
System podwójnego węzła komunikacyjnego
Lotnisko Amsterdam Schiphol odgrywa kluczową rolę w sieci połączeń KLM. W taki sam sposób dla Air France istotne jest lotnisko im. Charlesa de Gaulle’a w Paryżu. Ten tzw. system podwójnego węzła komunikacyjnego jest korzystny dla całej grupy Air France-KLM.
Sieci połączeń i węzły komunikacyjne są ściśle ze sobą powiązane. Połączenia do nowych miast docelowych umacniają status węzła komunikacyjnego, a tym samym zwiększają atrakcyjność Schiphol dla pasażerów i firm zajmujących się transportem lotniczym. Co więcej, pozycja ekonomiczna silnego ośrodka wpływa korzystnie na konkurencyjność całej Holandii i stymuluje rynek pracy w kraju i regionie.