Warunki usługi „Danie à la carte”
1. Definicje
W niniejszych Warunkach następujące terminy i wyrażenia są zdefiniowane w poniższy sposób:
„Danie à la carte” lub „Opcja”: możliwość wyboru, za dodatkową opłatą, posiłku specjalnego serwowanego podczas lotu KLM.
„Klient”: każda osoba fizyczna posiadająca bilet elektroniczny na lot KLM i pragnąca zakupić Danie à la carte.
„Klasa Ekonomiczna”: strefa z tyłu samolotu zarezerwowana dla klientów, którzy zakupili bilet w taryfie Klasy Ekonomicznej.
„KLM”: Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V., spółka utworzona zgodnie z prawem holenderskim, z siedzibą statutową i rejestrową pod adresem Amsterdamseweg 55, 1182 GP Amstelveen, Holandia, wpisana do rejestru Izby Handlowej w Amsterdamie pod numerem 33014286.
„Lot KLM”: lot długodystansowy lub średniodystansowy o numerze KL, obsługiwany przez KLM lub KLC, na który można wykupić Danie à la carte.
„Lot długodystansowy”: lot o numerze KL między Europą a Azją, Oceanią, Afryką (z wyjątkiem Afryki Północnej), Amerykami, Bliskim Wschodem, Karaibami lub Oceanem Indyjskim, na który można zarezerwować Danie à la carte. „Lot średniodystansowy”: lot o numerze KL do i z Europy lub między Europą a Afryką Północną (Algierią, Maroko i Tunezją), Turcją, Armenią lub Gruzją, na który można zarezerwować Danie à la carte.
„Cena”: cena z podatkiem w euro* za osobę za rezerwację Dania à la carte. Po dokonaniu zakupu Klient otrzyma e-mail z potwierdzeniem. * Lub równowartość w walucie lokalnej na Stronie internetowej. Cena jest zaokrąglona i zależna od kursu wymiany walut aktualizowanego dwa razy w roku.
„Warunki”: niniejsze warunki określające zasady sprzedaży Dań à la carte.
2. Opis
2.1. Za dodatkową opłatą KLM oferuje Klientom możliwość wcześniejszego wyboru posiłku serwowanego w Klasie Ekonomicznej podczas lotu KLM. Usługa ta nosi nazwę „Danie à la carte”. Ta dodatkowa usługa oferowana jest podczas rezerwacji online oraz w przeglądzie podróży na stronie internetowej. Zamówienia można składać na większość lotów długodystansowych z Amsterdamu oraz na wybrane loty średniodystansowe. Zamówienie można złożyć do 24 godzin przed odlotem w przypadku lotów z Amsterdamu i do 36 godzin przed odlotem w przypadku lotów z innych lotnisk. Liczba Dań à la carte dostępnych podczas każdego lotu jest ograniczona. Podczas lotów długodystansowych zawsze dostępne są standardowe bezpłatne posiłki. Na lotach średniodystansowych serwowana jest bezpłatna przekąska.
2.2. Dania à la carte serwowane podczas lotu KLM mogą różnić się wielkością, smakiem i wyglądem od tych przedstawionych i/lub opisanych podczas składania zamówienia. Składniki mogą zostać zastąpione równoważnymi produktami spożywczymi bez uprzedniego powiadomienia.
2.3. Po złożeniu zamówienia na Danie à la carte nie można go zmieniać ani anulować.
2.4. Nie można łączyć Dania à la carte z posiłkiem dietetycznym.
2.5. Wykaz składników każdego dania sporządzany jest z najwyższą starannością. KLM nie ponosi jednak odpowiedzialności za skutki wynikające z nietolerancji pokarmowej lub alergii na którykolwiek składnik.
2.6. Ogólne Warunki Przewozu KLM stanowią integralną część niniejszych Warunków.
2. Wymagania i kwalifikacje
3.1. Każdy Klient rezerwujący Danie à la carte oświadcza, że posiada zdolność do zawarcia umowy, zapoznał się z niniejszymi Warunkami i akceptuje je bez zastrzeżeń.
3.2. Klient oświadcza ponadto, że wszystkie informacje podane podczas zamawiania Dania à la carte są prawdziwe i że nie dokona żadnych spekulacyjnych, fałszywych lub oszukańczych rezerwacji. Klient oświadcza ponadto, że będzie dokonywał rezerwacji wyłącznie dla siebie lub dla innej osoby, w imieniu której jest uprawniony do działania i która również spełnia wymagania określone w paragrafie 3.1.
4. Płatność
4.1. Klient może zapłacić za Danie à la carte jedną z form płatności proponowanych na Stronie internetowej w momencie zakupu.
4.2. Uczestnicy Flying Blue mogą opłacić Danie à la carte milami, jeśli mają taką możliwość.
4.3. Danie à la carte jest imienne i niezbywalne.
5. Zwrot kosztów
5.1. KLM dołoży wszelkich starań, aby zrealizować rezerwację Dania à la carte dokonaną zgodnie z niniejszymi Warunkami. Jednakże niniejszym informujemy Klienta, że KLM może nie być w stanie podać posiłku z powodu nieprawidłowości operacyjnych. W takim przypadku KLM nie ponosi odpowiedzialności, a Klient, który nie mógł skorzystać z rezerwacji Dania à la carte dokonanej zgodnie z niniejszymi Warunkami, otrzyma zwrot kosztów zgodnie z Warunkami określonymi w artykule 5.2 poniżej.
5.2. Klient, który zarezerwował Danie à la carte, może uzyskać zwrot kosztów w następujących przypadkach:
- Jeśli zamówione Danie à la carte nie będzie dostępne Klient otrzyma posiłek standardowy podczas lotu długodystansowego oraz przekąskę podczas lotu średniodystansowego.
- Jeśli lot zostanie przełożony lub zmieniony, a Danie à la carte nie zostanie podane podczas lotu w nowym terminie.
- Jeśli Klient wykupił bilet w taryfie Flex i postanowił anulować całą podróż.
- Klient posiada bilet podlegający zwrotowi i anuluje Danie à la carte na 30 godzin przed odlotem.
5.3. Klient może zażądać zwrotu kosztów Dania à la carte w sekcji „Moja Podróż” na Stronie internetowej.
5.4. W przypadku wykupienia przez Klienta płatnego podwyższenia klasy podróży w ciągu 30 godzin przed odlotem zwrot kosztów wcześniej zakupionych Dań à la carte na ten sam lot nie będzie możliwy.
6. Siła wyższa
Linie KLM nie będą ponosić odpowiedzialności ani nie zostaną uznane za naruszające swoje zobowiązania w przypadku niewykonania całości lub części swoich usług, o których mowa w niniejszych Warunkach, jeśli takie niewykonanie wynika z działania siły wyższej, zgodnie z definicją lub interpretacją obowiązującego prawa krajowego. W takim przypadku Klientowi nie przysługuje żadna rekompensata, odszkodowanie ani prawa za jakiekolwiek bezpośrednie lub pośrednie szkody poniesione w wyniku niewykonania usług.
7. Oświadczenie o ochronie prywatności
8. Reklamacje
9. Zmiany niniejszych Warunków
KLM zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych Warunków w dowolnym momencie. Zakup Opcji podlega Warunkom obowiązującym w momencie rezerwacji, chyba że zmiana tych Warunków jest wymagana przez prawo lub organ rządowy (w takim przypadku zmiana ta będzie miała również zastosowanie do wszystkich wcześniej złożonych zamówień).