Twoja prywatność i ochrona

Podczas rezerwacji lub modyfikacji lotu KLM ważne jest, aby bezpiecznie poruszać się po oficjalnych kanałach. Dowiedz się, jak rozpoznawać potencjalne oszustwa i chronić swoje dane osobowe.

Oficjalne strony internetowe i numery telefonów

Chcesz zarezerwować lub zmodyfikować lot? Upewnij się, że korzystasz wyłącznie z naszych oficjalnych stron internetowych:www.klm.nliwww.airfrance.fr. Unikaj wyszukiwania numeru telefonu linii lotniczej w Internecie, ponieważ możesz przypadkowo trafić na fałszywą stronę internetową z fałszywym centrum kontaktu z klientami.

Jak rozpoznawać e-maile od KLM

Linie KLM przesyłają jedynie 3 rodzaje wiadomości e-mail:

  • Informacje handlowe: wiadomości te dotyczą promocji, ofert specjalnych lub nowych miast docelowych i usług świadczonych przez linie KLM. Możesz je otrzymać jedynie po rejestracji. Nigdy nie poprosimy Cię o przekazanie danych osobowych w odpowiedzi na tego typu wiadomości. W celu zakończenia wszelkich czynności przekierujemy Cię teraz na stronę internetową linii KLM.
  • Informacje na temat Twojej podróży: po dokonaniu rezerwacji możesz otrzymać e-mail z prośbą o podanie określonych informacji wymaganych przez władze kraju docelowego. Prześlemy Ci również e-mail z przypomnieniem o odprawie. Powyższe wiadomości zawsze zawierają określone informacje identyfikacyjne (np. numer rezerwacji lub numer Flying Blue). W celu zakończenia wszelkich czynności przekierujemy Cię teraz na stronę internetową linii KLM.
  • Wysyłane przez linie KLM wiadomości z zaproszeniami do wzięcia udziału w ankietach mierzących poziom satysfakcji lub zgodności usług, takich jak „Obserwator Jakości”. Czytaj więcej o ankietach KLM, aby dowiedzieć się, co zawierają te wiadomości i z jakich adresów e-mail są wysyłane.

Wiarygodne adresy e-mail KLM

E-maile wysyłane z niżej wymienionych adresów są prawdziwymi wiadomościami od linii KLM wysyłanymi z najczęściej wykorzystywanych przez nas adresów.

  • mail@klm-info.com
  • KLM@klm-info.com
  • klm_germany@klm-mail.com
  • klm_deutschland@klm-mail.com
  • Adresy e-mail kończące się na @klm-mail.com
  • Adresy e-mail kończące się na @account-klm.com
  • Adresy e-mail kończące się na @infos-klm.com
  • Adresy e-mail kończące się na @ici-klm.com
  • Adresy e-mail kończące się na @account-airfrance.com
  • Adresy e-mail kończące się na @infos-airfrance.com
  • Adresy e-mail kończące się na @info-airfrance.com
  • Adresy e-mail kończące się na @service-airfrance.com
  • Adresy e-mail kończące się na @ticket-airfrance.com
  • Adresy e-mail kończące się na @connect-passengers.com
  • Adresy e-mail kończące się na @bluebiz.com
  • Adresy e-mail kończące się na @klm.com
  • Adresy e-mail kończące się na @airfrance-klm.email

Czasami możemy również wysłać wiadomość e-mail z jednego z następujących adresów:

  • klm_nederland@kIm-mail.com
  • Jij_KLM@kIm-email.com
  • jijenklmtoolbox@klm-email.com
  • kIm_bluebiz@klm-email.com
  • klm_blueline@klm-email.com
  • KLM_Business_Update@kIm.com
  • connectingchina@klm.com
  • klm_nederland@klm.mail.com
  • yourworld@yourworld.kIm.com
  • KLM_highlights@klm-mail.com
  • Klm_nederland@kIm.mail.com
  • email@kIm-mail.com
  • klm_luxembourg@klm-mail.com
  • klm_belgie@kIm-mail.com
  • kIm_belgique@kIm-mail.com
  • klm_austria@klm-mail.com
  • noreply_CSD@kIm.com
  • noreply@qemailserver.com
  • do_not_reply@info-flyingblue.com
  • reservations.Japan@websupportklm.com
  • AFKLMservices@iscits.com
  • noreply@klmonline.com
  • no-reply@qualtrics-survey.com

Jak rozpoznać fałszywy e-mail lub wiadomość

W Twojej skrzynce odbiorczej znalazła się wiadomość e-mail o niezarezerwowanym przez Ciebie locie? A może widzisz jakąkolwiek inną wiadomość, która wydaje Ci się fałszywa? Może to być próba wyłudzenia danych osobowych (tzw. phishing), próba zainfekowania komputera lub zachęta do wzięcia udziału w nieprawdziwej loterii lub konkursie. Fałszywe wiadomości e-mail mogą wyglądać tak samo, jak prawdziwe wiadomości przesyłane przez linie KLM.

Charakterystyczne cechy takich wiadomości:

  • brak osobistego pozdrowienia
  • prośba o pilną odpowiedź
  • słaba gramatyka i błędy w pisowni
  • link do nieznanej strony internetowej

Przykłady fałszywych e-maili

Niestety, obecnie wysyłanych jest wiele fałszywych e-maili, co sprawia wrażenie, że wysyła je KLM. KLM jednak nie jest za to odpowiedzialne. Na przykład:

  • Wiadomości wysłane przez reply@blue55.squadrupee.com oraz innych nadawców nie pochodzą od KLM i zawierają informacje o konkursie, za który KLM nie odpowiada. Linki w tej wiadomości są przekierowaniem na stronę http://blue13.squadrupee.com, która nie jest stroną KLM.
  • Wiadomości wysłane przez advertentie@deltrk.com oraz innych nadawców nie pochodzą od KLM i zawierają informacje o konkursie, za który KLM nie odpowiada. Linki w tej wiadomości są przekierowaniem na strony http://trk.lasurk.com/ or giveaways-web.com/, które nie są stronami KLM.

Jak postępować z fałszywymi wiadomościami

Zalecamy nie odpowiadać na taką wiadomość, nie klikać w żadne linki, nie otwierać żadnych załączników oraz nie podawać żadnych danych osobowych.

Powiadom nas!

Wyślij nam oryginalną wiadomość jako załącznik na adres:abuse.domains@klm.com. Prosimy pamiętać, że nie odpowiadamy na wiadomości wysłane na ten adres.

Nieprawdziwe kampanie w mediach społecznościowych

W mediach społecznościowych (włączając Whatsapp) również można spotkać się z nieprawdziwymi kampaniami, oferującymi bezpłatne bilety lub bilety po obniżonych cenach. Obejmuje to tak zwane kampanie „polub i wygraj”. Zalecamy, by nie brać udziału w żadnych kampaniach, które nie zostały ogłoszone na zweryfikowanych, oficjalnych profilach KLM w mediach społecznościowych. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt za pośrednictwem mediów społecznościowych.