Korekta literówki w imieniu lub nazwisku

Ups! Literówki zdarzają się najlepszym. Nie musisz się jednak martwić: jeśli to tylko literówka, pomożemy Ci.

Jak poprawić błąd w imieniu lub nazwisku?

Widzisz literówkę w swoim imieniu lub nazwisku? Jeśli rezerwacji lotu liniami KLM, Air France lub Delta Air Lines dokonano za pośrednictwem KLM, skontaktuj się z nami, aby dokonać korekty. Otrzymasz bilet z prawidłowym imieniem lub nazwiskiem.

Jeśli którykolwiek z lotów jest obsługiwany przez inną partnerską linię lotniczą, skontaktuj się z nami co najmniej 72 godziny przed odlotem. Dołożymy wszelkich starań, aby Ci pomóc.

Nie musisz prosić o korektę imienia lub nazwiska, jeśli:

  • masz kilka imion, a w rezerwacji widnieje tylko pierwsze z nich – rezerwacja tylko z 1 imieniem jest prawidłowa;
  • użyto nazwiska panieńskiego, o ile jest to to samo nazwisko, które pojawia się po kodzie obywatelstwa w strefie odczytu maszynowego (MRZ) na dole strony paszportu z danymi osobowymi – to nazwisko używane jest przy zautomatyzowanych kontrolach, takich jak skanowanie paszportów;
  • nazwisko wyświetla się bez spacji – to nie literówka, zrobił to nasz system.

Oczywiście nie możesz zastąpić swojego nazwiska innym – bilet elektroniczny pozostaje na Twoje nazwisko.

Należy pamiętać, że za korektę imienia lub nazwiska na lotnisku pobierana jest opłata. 

Bilet nagrodowy Flying Blue

Jeżeli masz rezerwację na bilet nagrodowy, skontaktuj się z Centrum Obsługi Flying Blue.

Rezerwacje za pośrednictwem biura podróży

W przypadku lotów zarezerwowanych za pośrednictwem biura podróży, skontaktuj się z danym biurem w celu wprowadzenia poprawek w Twoim imieniu i nazwisku. Radzimy, by zrobić to z wyprzedzeniem, ponieważ przetworzenie wniosku może zająć trochę czasu.

Najczęściej zadawane pytania

Korekta imienia lub nazwiska zgłoszona z wyprzedzeniem dokonywana jest bez dodatkowych kosztów. Opłata za korektę zgłoszoną na lotnisku wynosi 15 EUR. W przypadku biletów zarezerwowanych za pośrednictwem biura podróży opłata wynosi 30 EUR (możliwe tylko w dniu wylotu). 

Jeśli jesteś już na lotnisku i masz kartę pokładową, znajdź najbliższy automat samoobsługowy lub punkt obsługi i poproś jednego z naszych przedstawicieli o pomoc. Jeśli dostrzeżesz błąd po odprawie online, skontaktuj się z nami jak najszybciej.

Nie. Imię i nazwisko na karcie pokładowej musi być zgodne z tym w paszporcie lub dowodzie osobistym.

Jeśli zauważysz literówkę, skontaktuj się z nami, a my wprowadzimy poprawki.