Paszport i wiza
Jakie dokumenty są potrzebne?
To, jakie dokumenty podróżne będą Ci potrzebne, zależy od czynników, takich jak:
- kraj wyjazdu i transfer i miasto docelowe;
- Twoja narodowość;
- kraj zamieszkania.
Radzimy zapoznać się z informacjami na stronie internetowej ambasady kraju, do którego się wybierasz. Aby uzyskać szczegółowe informacje dotyczące Twojej podróży, sprawdź nasze narzędzie do zarządzania dokumentami podróżnymi.
Zeskanuj swoje dokumenty podróży
Aby pomóc Ci zaoszczędzić czas na lotnisku, oferujemy bezpieczny i łatwy w obsłudze sposób dodania paszportu lub dowodu tożsamości do rezerwacji przed wylotem. Dzięki temu możemy zweryfikować Twój dokument podróży z wyprzedzeniem, co pozwala ograniczyć ręczne kontrole na lotnisku.
Dokument podróżny można zeskanować i przesłać na kilka wygodnych sposobów:
- Za pomocą telefonu: Jeśli masz zainstalowaną aplikację KLM, paszport lub dowód możesz zeskanować bezpośrednio aparatem telefonu bez potrzeby przełączania się między urządzeniami. Jeśli skanowanie w ten sposób nie działa, sprawdź w ustawieniach telefonu, czy aplikacja KLM ma uprawnienia do korzystania z aparatu.
- Za pomocą komputera: Jeśli Twój laptop lub komputer stacjonarny ma kamerę internetową, możesz jej użyć do zeskanowania dokumentu. Zalecamy poniższe rozwiązanie przekazywania dla lepszej wydajności.
- Nie masz kamery w komputerze? Oferujemy bezpieczne rozwiązanie przekazania: otrzymasz kod QR, który pozwoli Ci bezpiecznie dokończyć skanowanie na urządzeniu mobilnym.
Narzędzie odczytuje strefę odczytu maszynowego (MRZ) dokumentu podróżnego. To dwa lub trzy wiersze znaków na dole strony paszportu lub dowodu tożsamości. Strefa ta zawiera ważne informacje, takie jak imię i nazwisko, obywatelstwo, data urodzenia i numer dokumentu. To jedyna część dokumentu używana do wyodrębniania danych osobowych podczas skanowania. Twoje zdjęcie nie jest używane.
Uwaga:
W niektórych paszportach, zwłaszcza osób pozostających w związku małżeńskim, w MRZ widnieje wyłącznie nazwisko panieńskie. Jeśli w rezerwacji podano nazwisko przybrane po ślubie, a w MRZ figuruje nazwisko panieńskie, może to spowodować rozbieżność danych. Aby uniknąć problemów, upewnij się, że nazwisko w rezerwacji jest zgodne z nazwiskiem w strefie MRZ dokumentu.
- O dokument podróżny prosimy tylko wtedy, gdy jest on wymagany w miejscu docelowym. Na przykład do lotów w obrębie strefy Schengen nie jest potrzebny paszport.
- Jeśli wymagany jest dokument, wcześniejsze jego przesłanie pozwala nam zweryfikować go cyfrowo, co może pomóc ominąć ręczną kontrolę przez personel na lotnisku. W przypadku większości miejsc docelowych wymagamy zeskanowania dokumentu, jeśli korzystasz z sekcji Moja Podróż.
- Jeśli miejsce docelowe wymaga dodatkowych dokumentów, takich jak wiza, może być konieczna ręczna kontrola.
Jeśli masz u nas profil, możesz bezpiecznie przechowywać zeskanowany paszport lub dowód osobisty. Jeśli zapiszesz tylko jeden dokument, zostanie on automatycznie powiązany z przyszłymi rezerwacjami, co zaoszczędzi Ci cenny czas przy kolejnych podróżach.
- Przesłanie zeskanowanego dokumentu jest wymagane przy dodawaniu go w sekcji Moja Podróż lub na koncie, ponieważ zapewnia bezpieczną i niezawodną weryfikację.
- Jeśli zeskanowanie nie jest możliwe, dane dokumentu można wprowadzić ręcznie podczas odprawy online lub okazać dokument personelowi na lotnisku.
Sprawdzoną i bezpieczną technologię skanowania dostarcza firma Scandit. Powstała ona z myślą o prywatności i jest w pełni zgodna z RODO oraz innymi stosownymi przepisami o ochronie danych:
- Wszystkie dane są szyfrowane na każdym etapie skanowania i przesyłania.
- Scandit nie przechowuje żadnych informacji z dokumentów.
- Dokument przechowywany jest tylko tymczasowo w rezerwacji, chyba że zostanie zapisany na koncie.
- Przez cały czas zachowujesz kontrolę nad swoimi danymi. Zapisane dokumenty można przeglądać lub usuwać na swoim koncie.
Dodanie dokumentu podróżnego z wyprzedzeniem to prosty krok, który przyspieszy, ułatwi i zwiększy komfort podróży.
Najczęściej zadawane pytania
Tak, możesz. W krajach UE i strefie Schengen możesz podróżować również z dowodem osobistym.
W krajach strefy Schengen nie przeprowadza się kontroli paszportowych. Zawsze musisz mieć przy sobie ważny paszport lub dowód osobisty. Oznacza to, że nigdy nie możesz latać, korzystając z paszportu, który stracił ważność.
Niektóre kraje wymagają, aby paszport był ważny nawet przez kilka miesięcy po locie. Zalecamy sprawdzenie daty ważności dokumentu tożsamości na długo przed wylotem.