Ulepszenia na pokładzie
Co robimy?
Wprowadzamy niewielkie zmiany na pokładzie, takie jak zmniejszanie wagi przedmiotów, bardziej świadome wybory posiłków oraz recykling jak największej ilości odpadów.
Redukcja wagi
Lżejszy samolot zużywa mniej paliwa, co oznacza mniej emisji CO₂. Dlatego staramy się obniżać masę naszych samolotów. Na przykład zmniejszając wagę foteli, wózków i innych elementów wyposażenia pokładowego.
Zmiany te mogą wydawać się niewielkie, ale mają konkretny wpływ. Przeciętny trzygodzinny lot emituje około 31 045 kg CO₂. Przewożąc o 1000 kg mniej, oszczędzamy około 275 kg CO₂. Nieustannie doskonalimy nasze działania: liczy się każdy kilogram.
Nasze wózki cateringowe zostały zastąpione lżejszymi wersjami. Pozwala nam to oszczędzić średnio 400 kg na lot międzykontynentalny.
Szklane naczynia w Klasie World Business są o 98 g lżejsze. W ten sposób oszczędzamy 14 kg na każdym locie, co przekłada się na 400 ton mniej emisji CO₂ rocznie. Trudno wyobrazić sobie taką ilość? To mniej więcej roczna emisja 30 holenderskich gospodarstw domowych.
Obniżamy wagę naszych foteli. Poniższe zmiany pomogą nam wystartować z kilkoma kilogramami mniej:
- W Klasie Ekonomicznej naszego nowego Boeinga 737 obniżyliśmy wagę każdego fotela o ponad 2 kg. To oszczędność około 400 kg na samolot.
- Nowe fotele Klasy World Business w Boeingach 777 i 787 należą do najlżejszych w swoim segmencie.
- Wszystkie nowe fotele Klasy Premium Comfort są o 1 kg lżejsze od poprzednich modeli.
Podczas lotów z lotniska Schiphol przewozimy mniej wody pitnej. Zgodnie z naszym planem działań na rzecz klimatu oszczędza to do 2,7 miliona kilogramów CO₂ rocznie.
Nasze kanapki na pokładzie mają plastikowe opakowania. Choć nie jest to najbardziej zrównoważony wybór, plastik jest lżejszy niż wiele innych materiałów. Z tego samego powodu podczas lotów europejskich używamy drewnianych sztućców.
W Klasie World Business do posiłków podajemy wielorazowe sztućce, a napoje serwujemy w wielorazowych szklankach.
Tace, na których podajemy przekąski i posiłki, wykonane są z lżejszego polipropylenu (rodzaj tworzywa sztucznego) niż te używane wcześniej. To materiał mniej szkodliwy dla środowiska niż inne rodzaje plastiku. Materiału z uszkodzonych tac używamy do produkcji nowych.
Zwróć uwagę, że z naszych tac zniknęły podkładki. Zastąpiliśmy je antypoślizgowym materiałem zintegrowanym z tacą, eliminując w ten sposób około 22 milionów jednorazowych podkładek rocznie.
Świadome wybory posiłków
Rocznie na pokładach naszych samolotów serwujemy około 40 milionów posiłków. Przy doborze posiłków bierzemy pod uwagę ich wpływ na środowisko.
Dobry catering to nie tylko dobre smaki. To także wybór odpowiedzialnych dostawców, którym zależy na zrównoważonym rozwoju. Przy wyborze dostawców zwracamy uwagę na ich wpływ na środowisko. Przyglądamy się całemu procesowi produkcji: od powstania po utylizację produktu.
Na przykład podczas lotów z lotniska Schiphol podajemy ryby z certyfikatem MSC lub ASC. Lub wybieramy ryby z zielonej listy przewodnika WWF Sustainable Seafood Guide.
Recykling
Do 2030 roku zamierzamy konsekwentnie wytwarzać o 50% mniej odpadów resztkowych niż w 2011 roku. W 2021 roku osiągnęliśmy ten odsetek, ale zdajemy sobie sprawę, że to dlatego, że wykonaliśmy mniej lotów z powodu pandemii COVID-19. Oznacza to, że osiągnięcie naszego celu jest jeszcze przed nami.
Ciężko pracujemy, aby jeszcze bardziej zmniejszyć produkcję odpadów. Większość tych odpadów powstaje na pokładach naszych samolotów: Wyróżniliśmy 3 nasze projekty recyklingu produktów pokładowych.
Podczas naszych europejskich lotów zbieramy i poddajemy recyklingowi 14 rodzajów odpadów: tekturę, metal, szkło, puszki, plastik i inne. Rocznie nasz partner w zakresie recyklingu poddaje dla nas recyklingowi około 300 ton plastiku. Plastik pochodzący z butelek PET jest naszym najczęściej przetwarzanym materiałem (80 000 kg).
Nasza załoga zbiera osobno fusy i puszki do recyklingu. Podczas recyklingu fusy z kawy uwalniają biogaz, który można wykorzystać do zasilania pojazdów. To, co zostanie później, jest wykorzystywane do kompostowania.
Recykling naszych fusów i puszek po kawie to inicjatywa zapoczątkowana podczas Employee Sustainability Challenge, w ramach której nasi pracownicy opracowują pomysły z zakresu zrównoważonego rozwoju.
Nie masz ochoty na przekąskę? Żaden problem, wykorzystamy ją podczas kolejnego lotu europejskiego. Nasze przekąski mają długi okres przydatności do spożycia i zazwyczaj nie wymagają lodówki.
Zasady i przepisy dotyczące recyklingu
Lepsze zarządzanie odpadami i recyklingiem w naszej branży może stanowić wyzwanie. Surowe przepisy niektórych krajów ograniczają ilość odpadów, które możemy poddać recyklingowi. Pracujemy nad zmianą tych ograniczeń. Gdy to nastąpi, liczymy na zwiększenie ilości przetwarzanych odpadów.
Co możesz zrobić
Jako linia lotnicza, mamy obowiązek działać na rzecz zmniejszenia wpływu lotnictwa na środowisko. Istnieje wiele sposobów na to, by pomóc nam w tej misji.
Lecisz na wakacje lub w podróż służbową? Niezależnie od okazji rozważ zabranie w podróż mniejszej ilości lżejszego bagażu. Bez względu na to, jak mały może być Twój wkład, liczy się każdy kilogram.
Jedną z drobnych rzeczy, która pomorze nam ograniczyć ilość odpadów, jest zabranie własnej (pustej) butelki na wodę. Nasza załoga z chęcią napełni ją dla Ciebie na pokładzie.
Czy wiesz, że nie musisz drukować karty pokładowej? Po odprawie online automatycznie otrzymasz e-mailem elektroniczną kartę pokładową. Wystarczy okazać ją naszej załodze w telefonie.
Zastanów się dwa razy, zanim polecisz. Jeśli miejsce docelowe jest niedaleko od domu, rozważ podróż pociągiem lub autobusem. Emitują one mniej CO₂ niż samolot.
Ograniczenie spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego może pomóc zmniejszyć wpływ na środowisko. Dlatego podczas lotów europejskich serwujemy tylko wegetariańskie kanapki. Podczas lotów międzykontynentalnych zawsze oferujemy opcję wegetariańską, ale dostępność może być ograniczona.
Chcesz mieć pewność, że otrzymasz wegański lub wegetariański posiłek? Zarezerwuj go przed wylotem.
Najczęściej zadawane pytania
Drobne zmiany na pokładzie wpisują się w szersze działania służące ograniczeniu naszego wpływu na środowisko. Inwestujemy również w:
- odnowienie floty
SAF (alternatywne paliwo lotnicze) odbudowę przyrody innowacje poprzez Aviation Challenge - obniżanie emisji z naszych operacji naziemnych
Im lżejszy jest samolot, tym mniej spala nafty (paliwa lotniczego). Mniejsze zużycie nafty oznacza mniej emisji CO₂ podczas lotu. Nawet drobne zmiany, takie jak lżejsze fotele czy wózki, pomagają nieco ograniczyć nasze emisje.
Chcesz nasz wesprzeć? Rozważ podróż z mniejszym i lżejszym bagażem.
Choć plastik nie wydaje się najbardziej ekologicznym wyborem, jest lżejszy od wielu innych materiałów. Lżejszy samolot zużywa mniej paliwa i emituje mniej CO₂. Dlatego wciąż używamy plastiku na pokładach naszych samolotów. Wpływ może jest niewielki, ale liczy się każdy kilogram.
Surowe przepisy importowe niektórych krajów ograniczają ilość odpadów, które możemy poddać recyklingowi. Nasz zespół pracuje nad zmianą tych ograniczeń. W ten sposób mamy nadzieję osiągnąć nasz cel: zmniejszenie ilości odpadów resztkowych o 50% do 2030 r.
Zmniejszanie wpływu naszych lotów na środowisko to nasz obowiązek. Istnieje wiele sposobów na to, by pomóc nam w tej misji. Możesz na przykład podróżować z mniejszą ilością bagażu, zabrać własną butelkę na wodę i korzystać z elektronicznej karty pokładowej. Możesz też dołożyć się do SAF, lepszej alternatywy dla zwykłego paliwa lotniczego.