Dzieci podróżujące samodzielnie

Czy Twoje dziecko podróżuje samo? To musi być dla niego ekscytująca przygoda! Dzięki naszej usłudze asysty dla osób niepełnoletnich podróżujących bez opieki Twoje dziecko otrzyma pomoc od naszego personelu naziemnego i pokładowego. Zobacz, na czym polega ta usługa i dowiedz się, w jaki sposób ją zarezerwować.

Usługa asysty dla osób niepełnoletnich podróżujących bez opieki

Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić Twojemu dziecku jak najbardziej komfortową podróż, nawet jeśli leci naszymi liniami samodzielnie. Upewnimy się, że znajdzie się na pokładzie właściwego samolotu, będziemy nad nim czuwać podczas lotu i pomożemy w przypadku opóźnień lub innych zakłóceń.

Usługa ta jest dostępna w przypadku wszystkich lotów bezpośrednich. Przesiadki dla dzieci podróżujących bez opieki są dostępne wyłącznie w ofertach linii KLM, Air France oraz Delta Air Lines.

Usługa jest obowiązkowa dla dzieci między 5 a 14 rokiem życia

Czy Twoje dziecko w wieku od 5 do 14 lat (włącznie) podróżuje samodzielnie lub podróżuje inną klasą podróży niż towarzysząca jej osoba dorosła? W takim przypadku, oprócz standardowej rezerwacji biletu dla takiego dziecka, konieczna będzie też rezerwacja usługi asysty dla osób niepełnoletnich podróżujących bez opieki.

Usługa jest opcjonalna dla młodzieży między 15 a 17 rokiem życia

W przypadku dzieci w wieku od 15 do 17 lat (włącznie) usługa asysty dla osób niepełnoletnich podróżujących bez opieki jest opcjonalna. Jeśli postanowisz jej nie rezerwować, będziemy traktować Twoje dziecko jak dorosłego pasażera.

W razie opóźnienia lub anulowania lotu chętnie pomożemy, jeśli Twoje dziecko poda pracownikom KLM swój wiek i zgłosi potrzebę uzyskania pomocy. Jednak aby uzyskać specjalną opiekę w przypadku zakłóceń w locie, należy zarezerwować usługę asysty dla osób niepełnoletnich podróżujących bez opieki.

Jak to działa

Bilet wraz z usługą asysty dla osób niepełnoletnich podróżujących bez opieki można zarezerwować wyłącznie poprzez Centrum kontaktu z klientem KLM. Pamiętaj, aby zrobić to co najmniej 24 godziny przed odlotem.

Dane osobowe

Po zarezerwowaniu usługi podane przez Ciebie dane osób, które przyprowadzą i odbiorą Twoje dziecko na lotnisku, będą dostępne na stronie Moja Podróż. Dzięki temu możemy zagwarantować, że podróż Twojego dziecka przebiegnie bezproblemowo.

Wylot

Udaj się z dzieckiem do stanowiska odprawy na lotnisku co najmniej 2,5 godziny przed wylotem. Zostań na lotnisku do momentu odlotu samolotu, którym podróżuje Twoje dziecko.

Upewnij się, że masz przy sobie odpowiedni dowód tożsamości – zarówno swój, jak i swojego dziecka. Musisz również wziąć ze sobą 4 wypełnione, wydrukowane i podpisane kopie formularza z danymi osób, które przyprowadzają oraz odbierają Twoje dziecko na lotnisku.

Możesz wydrukować wypełniony formularz bezpośrednio w zakładce Moja Podróż. Możesz też pobrać formularz i wydrukować go z formatu PDF.

Podróż

Przed odlotem nasz personel wskaże Twojemu dziecku odpowiednie miejsce na pokładzie samolotu. Podczas lotu nasz personel pokładowy będzie czuwał nad Twoim dzieckiem. W przypadku długiego czasu oczekiwania na przesiadkę zabierzemy je do odpowiedniej poczekalni dla dzieci podróżujących samodzielnie.

Przylot

Po przylocie odprowadzimy Twoje dziecko do hali przylotów i dopilnujemy, by zostało odebrane przez upoważnioną przez Ciebie osobę. Osoba ta będzie musiała okazać nam dowód tożsamości z danymi, które odpowiadają informacjom podanym na wypełnionym przez Ciebie formularzu.

Koszty

Koszty usługi asysty dla osób niepełnoletnich podróżujących bez opieki są równoważne cenie biletu dla osoby dorosłej powiększonej o dopłatę za usługę. W przypadku lotów bezpośrednich dopłata ta wynosi od 100 do 150 EUR. W przypadku wszystkich lotów z przesiadkami dopłata wynosi od 200 do 300 EUR. W przypadku podróży w obie strony dopłatę należy uiścić dwa razy.