Zwrot kosztów

Jednak nie planujesz odbyć zarezerwowanego lotu KLM? Najprawdopodobniej przysługuje Ci zwrot kosztów biletu. Wyjaśniamy naszą politykę dotyczącą zwrotów: Kiedy przysługuje Ci prawo do zwrotu kosztów i jak się o to ubiegać?

COVID-19

Nasze zasady dotyczące zwrotu kosztów i odszkodowań uległy zmianie w związku z pandemią COVID-19.

Jak złożyć wniosek o zwrot kosztów

Możesz złożyć wniosek o zwrot środków pieniężnych za niewykorzystany etap podróży za pośrednictwem internetowego systemu obsługi zwrotów. System sprawdza, czy przysługuje Ci pełny, czy tylko częściowy zwrot środków pieniężnych. Możesz również do nas zadzwonić, ale miej na uwadze, że może się to wiązać z naliczeniem opłaty.

Twój wniosek zostanie rozpatrzony w ciągu 7 dni. Przypominamy, że złożenie wniosku o zwrot kosztów jest równoznaczne z natychmiastową rezygnacją z wszystkich lotów w ramach danej rezerwacji. Jeżeli Twój lot jeszcze się nie odbył, prosimy o złożenie wniosku o zwrot kosztów na czas. W przeciwnym razie nasz personel pokładowy będzie spodziewał się Ciebie w dniu lotu na pokładzie, a to może opóźnić cały proces wchodzenia na pokład dla wszystkich pozostałych pasażerów.

Rezerwacja nie była dokonywana za pośrednictwem KLM?

Niestety, w przypadku rezerwacji dokonanych za pośrednictwem biura podróży nie ma możliwości skorzystania z internetowego systemu obsługi zwrotów. W takiej sytuacji, w celu uzyskania zwrotu, zalecamy kontakt z biurem podróży. Dane kontaktowe znajdziesz na stronie internetowej biura. Jednak jeśli wolisz, możesz skontaktować się z nami, a my pomożemy w procesie ubiegania się o zwrot.

W jakiej sytuacji przysługuje zwrot kosztów

Prosimy o uważne sprawdzenie, czy przysługuje Ci pełen zwrot kosztów. To pozwoli uniknąć nieprzyjemnej niespodzianki.

Opłaty lotniskowe

Radzimy zawsze złożyć wniosek o zwrot kosztów, nawet w przypadku biletu niepodlegającemu zwrotowi. Jeśli nie wszedłeś/weszłaś na pokład samolotu, możesz otrzymać zwrot za niewykorzystane opłaty lotniskowe.

Opóźniony lub anulowany lot

Każdy pasażer może wnioskować o zwrot kosztów za lot linią KLM w następujących przypadkach:

  • Twój lot został odwołany i nie skorzystałeś/skorzystałaś z lotu zamiennego
  • Zdecydowałeś/zdecydowałaś się nie skorzystać z lotu wychodzącego na terenie Europy, ponieważ odlot był opóźniony o ponad 90 minut, a Twój lot powrotny zaplanowany był na ten sam dzień.
  • Zdecydowałeś/zdecydowałaś się nie skorzystać z lotu, ponieważ był on opóźniony o więcej niż 3 godziny.
  • Nie zdecydowałeś/zdecydowałaś się na lot do ostatniego miasta docelowego w ramach podróży, ponieważ lot był opóźniony o więcej niż 5 godzin.

Rezygnacja z lotu

Każdy pasażer może złożyć wniosek o zwrot kosztów za lot liniami KLM w ciągu 24 godzin od dokonania rezerwacji.

Od dokonania Twojej rezerwacji upłynęło więcej niż 24 godziny i podróżujesz klasą Economy lub Premium Comfort? Sprawdź typ swojego biletu, aby dowiedzieć się, czy możesz ubiegać się o zwrot kosztów. Opłata za rezerwację, opłata za ponowne wydanie biletu (jeśli obowiązuje) i dopłaty nie podlegają zwrotowi.

  • Bilety typu Standard oraz Light: nie podlegają zwrotowi
  • Bilety typu Flex: podlegają zwrotowi, za opłatą lub bez niej, w zależności od taryfy, w jakiej dokonano zakupu

Podróżujesz w klasie Business? Oferujemy taryfy ze zwrotnymi biletami. Warunki mogą różnić się w zależności od lotu. Z warunkami można się zapoznać podczas dokonywania rezerwacji. Zostaną one też umieszczone w wiadomości e-mail z potwierdzeniem rezerwacji.

Wyjątkowe okoliczności

Czasem zdarza się, że trzeba zrezygnować z lotu ze względu na wyjątkowe, nieprzewidziane okoliczności. Każdy pasażer może wnioskować o zwrot kosztów za lot w następujących przypadkach:

  • Twój wniosek o wizę został odrzucony przez władze kraju docelowego.
  • Nie możesz odbyć podróży ze względów zdrowotnych.
  • W związku z nieszczęśliwym zdarzeniem jakim jest śmierć pasażera lub członka rodziny pasażera.

Różnica między taryfami

Jeżeli Twoja rezerwacja obejmowała miejsce w klasie Premium Comfort lub Business, ale Twoja podróż odbyła się w klasie niższej, możesz ubiegać się o zwrot różnicy cen między taryfami. W przypadku podwyższenia klasy podróży dokonanego w ramach oferty last minute przysługuje Ci zwrot kosztów takiego podwyższenia. W takiej sytuacji skontaktuj się z nami, aby ustalić szczegóły.