Odszkodowanie

Twój lot został odwołany, opóźniony, lub dokonano zmiany rezerwacji? Może przysługiwać Ci prawo do odszkodowania lub uzyskania zwrotu nieprzewidzianych wydatków. Dowiedz się, jakie masz możliwości.

COVID-19

Nasze usługi mogły ulec zmianom w związku z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się COVID-19.

Nieprzewidziane wydatki

Jeśli w związku z opóźnieniem lub odwołaniem lotu poniosłeś/poniosłaś nieprzewidziane wydatki, jak np. dodatkowe koszty związane z posiłkami lub połączeniami telefonicznymi, możesz złożyć wniosek o ich zwrot.

Odszkodowanie

Może przysługiwać Ci stała kwota odszkodowania, jeśli spełniasz następujące trzy warunki:

  • Twój lot został opóźniony lub odwołany, w wyniku czego czas przybycia był opóźniony o więcej niż 3 godziny w stosunku do planowanego;
  • punktem początkowym, końcowym lub przystankiem pośrednim Twojej podróży było któreś z miast europejskich;
  • opóźnienie lub odwołanie lotu nie było spowodowane szczególnymi okolicznościami, takimi jak ekstremalne warunki pogodowe, niestabilna sytuacja polityczna lub strajki stron trzecich.

Rodzaje voucherów

Jeśli przysługuje Ci odszkodowanie, otrzymasz voucher podróżny (zwany również voucherem EMD). Wysokość odszkodowania zależy od rodzaju vouchera.

Sprawdź, które kryteria dotyczą Twojej podróży:

  • Czy Twój pierwotnie zaplanowany lot miał odbywać się na dystansie 1500 km lub krótszym? Otrzymasz voucher typu A o wartości 350 EUR (nie podlega zwrotowi) lub 250 EUR (podlega zwrotowi).
  • Czy Twój pierwotnie zaplanowany lot miał odbywać się na terenie Unii Europejskiej i na dystansie większym niż 1500 km lub poza Unią Europejską i na dystansie większym niż 1500 km ale mniejszym niż 3500 km? Otrzymasz voucher typu B o wartości 500 EUR (nie podlega zwrotowi) lub 400 EUR (podlega zwrotowi).
  • Czy Twój pierwotnie zaplanowany lot miał być lotem poza granicami Unii Europejskiej na dystansie większym niż 3500 km? Otrzymasz voucher typu C o wartości 800 EUR (nie podlega zwrotowi) lub 600 EUR (podlega zwrotowi).

Twój voucher może podlegać lub nie podlegać zwrotowi; informacja ta będzie wyszczególniona na samym voucherze.

Nie podlegające zwrotowi vouchery można wykorzystać do zakupu nowych lotów lub dodatkowych opcji. Voucher zwrotny możesz również wydać na nowe loty lub dodatkowe opcje, albo wymienić go na gotówkę. Jeżeli zdecydujesz się użyć go do nabycia nowego lotu lub dodatkowych opcji, zastosowanie ma wyższa wartość niepodlegającego zwrotowi vouchera.

Redukcja odszkodowania

Have you arrived less than 2 hours (voucher type A), 3 hours (voucher type B), or 4 hours (voucher type C) after your original flight was scheduled to arrive? Then your compensation might be reduced by 50%.

Wniosek o voucher już złożony?

Będziesz otrzymywać wiadomości e-mail z informacjami o statusie swojego wniosku. Możesz też sprawdzić status złożonego wniosku w zakładce Moja Podróż. Aby to zrobić, zaloguj się używając nazwiska i kodu rezerwacji.

Korzystanie z vouchera

Otrzymasz e-mail z numerem vouchera, który składa się z 13 cyfr zaczynających się od 074. Numer vouchera znajdziesz również w swoim profilu. Voucher jest ważny przez rok od momentu jego otrzymania.

Możesz wykorzystać maksymalnie dwa vouchery KLM jako formę płatności za nowy bilet KLM, Air France, Delta Air Lines lub Virgin Atlantic oraz opcje dodatkowe. Jeśli nie wydasz całej kwoty za jednym razem, pozostałe środki otrzymasz w formie nowego vouchera.

Pamiętaj, że nie możesz użyć vouchera, aby zapłacić za KLM Holidays lub podatki od biletów nagrodowych Flying Blue.

Wymień na gotówkę

Czy posiadasz voucher podlegający zwrotowi i chcesz go wymienić na gotówkę? Możesz to zrobić w łatwy sposób. Jeśli nie wiesz jeszcze, czy chcesz wykorzystać voucher na zakup nowego biletu, nie ma powodu do zmartwień: Jeśli po roku voucher nie został jeszcze wykorzystany, możesz nadal ubiegać się o zwrot kosztów w gotówce.