Warunki dotyczące dodatkowego bagażu
1. Zabieranie dodatkowego bagażu
1.1 Podczas rezerwacji lotu, dokonywania odprawy online oraz za pośrednictwem zakładki Moja Podróż, KLM umożliwia zabranie za dodatkową dopłatą większej ilości bagażu niż przewiduje limit, zgodnie z warunkami, którymi objęty jest bilet.
1.2 Prosimy mieć na uwadze, że w przypadku wylotów z niektórych lotnisk nie jest możliwe wykupienie dodatkowego bagażu na KLM.com. W takim przypadku prosimy udać się do stanowiska na lotnisku w celu załatwienia formalności związanych z dodatkowym bagażem.
2. Zasady dotyczące wcześniej zakupionego dodatkowego bagażu
2.1 Wykupiony z góry dodatkowy bagaż może zostać wykorzystany wyłącznie w połączeniu z biletem, dla którego został on wykupiony. Jest on przypisany do osoby i nie można go nikomu przekazać. 2.2 Wykupiony z góry dodatkowy bagaż jest ważny dla podróży w jedną stronę (podróż tam lub z powrotem) do miejsca międzylądowania lub końcowego miasta docelowego, i wyłącznie dla lotów z KLM. 2.3 Ogólne warunki przewozu KLM są integralną częścią tych warunków. 2.4 Prosimy o upewnienie się, że wszystkie informacje podane podczas dokonywania rezerwacji i wcześniejszego zakupu dodatkowego bagażu są kompletne.
3. Zwrot kosztów
3.1 O zwrot określonych kosztów wcześniej zakupionego dodatkowego bagażu mogą się Państwo się ubiegać, jeżeli:
(I) KLM nie jest w stanie obsłużyć Państwa lotu; lub (II) bagaż, dla którego zakupili Państwo z góry dodatkowy limit, został zagubiony i nie został odnaleziony w rozsądnym przedziale czasu.
3.2 Nie mogą się Państwo ubiegać o zwrot kosztów, jeżeli zdecydowali się Państwo anulować swój lot lub zabrać ze sobą mniej bagażu niż Państwu przysługuje na podstawie wcześniej zakupionej opcji dodatkowego bagażu. Jeżeli zdecydowali się Państwo zabrać więcej bagażu niż całkowity przydział, łącznie z wcześniej zakupionym dodatkowym limitem, uiszczają Państwo normalną dopłatę za nadbagaż.
3.3 Jeżeli mogą Państwo zmienić swój lot na podstawie warunków mających zastosowanie do Państwa biletu, to zakupiony wcześniej dodatkowy limit bagażu pozostanie ważny w połączeniu z Państwa zmienionym biletem.
3.4 Prośba o zwrot kosztów może być złożona jedynie przez naszą stronę internetową.
Warunki Opcji bagażu podręcznego
KLM oferuje Klientom, którzy zarezerwowali bilet elektroniczny w taryfie Ekonomicznej Basic, możliwość wykupienia Opcji bagażu podręcznego jako dodatku do limitu bagażu już zawartego w cenie biletu. Każdy klient rezerwujący Opcję bagażu podręcznego oświadcza, że posiada zdolność prawną do zawierania umów, zapoznał się z niniejszymi Warunkami i w pełni je akceptuje.
W niniejszych Warunkach, o ile kontekst nie wskazuje inaczej, poniższe terminy i wyrażenia mają następujące znaczenie:
„Klient”: każda osoba fizyczna posiadająca bilet elektroniczny w taryfie Ekonomicznej Basic, która zarezerwowała Opcję bagażu podręcznego oferowaną przez KLM. Klient jest stroną umowy, która zaakceptowała niniejsze Warunki i zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich ich postanowień.
„Kwalifikujący się lot”: oferujący taryfę Ekonomiczną Basic lot o numerze KL między Amsterdamem a Helsinkami, Sztokholmem, Dublinem, Pragą, Monachium, Wiedniem, Turynem, Florencją lub Atenami, na który można zarezerwować Opcję bagażu podręcznego.
„Bagaż podręczny”: bagaż nieprzekraczający następujących wymiarów: 55 cm x 35 cm x 25 cm, łącznie z kieszeniami, kółkami i uchwytami, którego łączna waga wraz z limitem już uwzględnionym w taryfie Ekonomicznej Basic nie przekracza 12 kg.
„Opcja bagażu podręcznego” lub „Opcja”: możliwość przewiezienia przez Klienta jednej dodatkowej sztuki bagażu podręcznego, oprócz limitu bagażu zawartego w bilecie w taryfie Ekonomicznej Basic, zgodnie z niniejszymi Warunkami. Opcję tę można wykupić w momencie rezerwacji lotu, podczas odprawy online lub w zakładce „Moja Podróż” do 4 godzin przed wylotem.
„KLM”: Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V., spółka utworzona zgodnie z prawem holenderskim, z siedzibą statutową i rejestrową pod adresem Amsterdamseweg 55, 1182 GP Amstelveen, Holandia, wpisana do rejestru Izby Handlowej w Amsterdamie pod numerem 33014286.
„Cena”: łączna cena rezerwacji Opcji bagażu podręcznego na osobę. Cena Opcji bagażu podręcznego różni się w zależności od miejsca docelowego. Po dokonaniu zakupu Klient otrzyma e-mail z potwierdzeniem. Stawki lub ich równowartość w walucie lokalnej można sprawdzić na stronie internetowej. Ceny są zaokrąglane i zależą od kursu wymiany walut aktualizowanego dwa razy w roku.
„Warunki”: niniejsze warunki, które określają warunki sprzedaży Opcji bagażu podręcznego.
2.1. Opcja bagażu podręcznego przeznaczona jest wyłącznie dla Klientów, którzy chcą przewieźć jedną sztukę bagażu podręcznego ponad limit bagażu dozwolony w ramach biletu elektronicznego w taryfie Ekonomicznej Basic.
2.2. Klienci posiadający bilet w taryfie Ekonomicznej Basic mogą wykupić jedną – i tylko jedną – Opcję bagażu podręcznego na kwalifikujące się loty.
3.1. Opcję bagażu podręcznego można wykupić i wykorzystać wyłącznie w połączeniu z biletem w taryfie Ekonomicznej Basic, do którego Opcja została nabyta. Opcja bagażu podręcznego jest imienna i niezbywalna.
3.2. Nabycie Opcji bagażu podręcznego uprawnia Klienta do przewozu maksymalnie jednej (1) sztuki bagażu podręcznego, który w przypadku lotu z pełnym obłożeniem zostanie umieszczony w luku bagażowym. Przyjęcie bagażu podręcznego do kabiny nie jest gwarantowane.
3.3. Opcja bagażu podręcznego jest ważna na lot w jedną stronę, wychodzący lub powrotny, do miejsca międzylądowania lub miejsca docelowego, i dotyczy wyłącznie lotów obsługiwanych przez KLM i/lub Air France. Opcja jest przypisana wyłącznie do odcinka lotu lub podróży w jedną stronę i nie dotyczy całej podróży w obie strony.
3.4. Informacje podane przy rezerwacji bagażu podręcznego muszą być dokładne i kompletne.
3.5. Opcję bagażu podręcznego można wykupić:
- przy zakupie biletu elektronicznego online;
- w dowolnym momencie po zakupie biletu i do 4 godzin przed wylotem w sekcji „Moja Podróż” na stronie internetowej;
- podczas odprawy online, do 4 godzin przed wylotem;
- za pośrednictwem Centrum kontaktu z klientem (telefonicznie i w sieciach społecznościowych), do 4 godzin przed wylotem.
3.6. Opcji bagażu podręcznego nie można wykupić:
- jeśli Klient osiągnął już limit jednej (1) sztuki bagażu podręcznego poprzez zakup, limit w bilecie lub specjalne korzyści;
- do transportu zwierzęcia w kabinie (obowiązują określone opłaty);
- do transportu przedmiotów niespełniających wymogów wagi i/lub wymiarów bagażu podręcznego.
Za rezerwację Opcji bagażu podręcznego Klienci mogą płacić kartą kredytową, a uczestnicy programu Flying Blue – Milami lub Milami i gotówką.
5.1. KLM dołoży starań, aby honorować rezerwację Opcji bagażu podręcznego dokonaną zgodnie z niniejszymi Warunkami. Jednakże informujemy Klienta, że KLM może być zmuszona, w szczególności z przyczyn operacyjnych związanych z bezpieczeństwem i/lub ochroną, do zmiany rezerwacji Opcji bagażu podręcznego. W takim przypadku Klient, który nie mógł skorzystać z Opcji bagażu podręcznego zgodnie z niniejszymi Warunkami, otrzyma zwrot kosztów Opcji zgodnie z warunkami określonymi w art. 5.2.
5.2. Klienci są uprawnieni do zwrotu kosztów Opcji bagażu podręcznego, jeśli:
- nie dało się zapewnić Opcji bagażu podręcznego, zwłaszcza z powodu anulowania lotu;
- bagaż podręczny objęty Opcją został nadany do luku bagażowego i dostarczony z opóźnieniem przekraczającym 3 godziny lub zaginął.
5.3. Klient nie jest uprawniony do zwrotu kosztów, jeśli zdecyduje się zabrać mniej sztuk bagażu podręcznego niż dopuszczalny limit bagażu kabinowego lub jeśli zrezygnuje z podróży (dobrowolne anulowanie przez pasażera).
5.4. Wszelkie wnioski o zwrot kosztów należy składać wyłącznie za pośrednictwem sekcji „Moja Podróż” na stronie internetowej.
5.5. Zwrot kosztów Opcji nastąpi zgodnie z postanowieniami niniejszego artykułu w terminie nie dłuższym niż 30 dni od momentu otrzymania przez KLM wszystkich informacji niezbędnych do przetworzenia zwrotu, z wyłączeniem wyjątkowych sytuacji kryzysowych.
Linie KLM nie będą ponosić odpowiedzialności ani nie zostaną uznane za naruszające swoje zobowiązania w przypadku niewykonania całości lub części swoich usług, o których mowa w niniejszych Warunkach, jeśli takie niewykonanie wynika z działania siły wyższej, zgodnie z definicją lub interpretacją obowiązującego prawa krajowego. W takim przypadku Klientowi nie przysługuje żadna rekompensata, odszkodowanie ani prawa za jakiekolwiek bezpośrednie lub pośrednie szkody poniesione w wyniku niewykonania usług.
7.1. Uczestnicy Flying Blue mogą korzystać z pewnych przywilejów dotyczących bagażu podręcznego:
- Uczestnicy Ultimate, Platinum, Gold i Silver posiadający ważny bilet w taryfie Ekonomicznej Basic mają prawo do bezpłatnego przewozu jednej (1) sztuki bagażu podręcznego lotami obsługiwanymi przez KLM i Air France. W związku z tym nie mogą oni wykupić Opcji bagażu podręcznego.
- Uczestnicy Flying Blue mogą wykorzystać Mile do nabycia Opcji bagażu podręcznego.
7.2. Status Flying Blue musi być ważny w momencie odprawy na lotnisku, aby mógł zostać uwzględniony.
KLM zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych Warunków w dowolnym momencie. Zakup Opcji podlega Warunkom obowiązującym w momencie rezerwacji, chyba że zmiana tych Warunków jest wymagana przez prawo lub organ rządowy (w takim przypadku zmiana ta będzie miała również zastosowanie do wszystkich wcześniej złożonych zamówień).